Saturday, July 02, 2016

A Performance tribute to Shozo and GAC by Fuck'N'Jack at Karuizawa New Art Museum 16th July 2016



This performance is presented as a tribute to 2 great mailart leaders Shozo Shimamoto, ex Gutai member and G.A. Cavellini, a world famous mail artist.

Fuck'N'Jack is a Performance Art Unit which was formed in 1986 by Tetsuya Fukui and Seiei Jack. This time FNJ will do the Performance collaboration with  a Japanese female painting artist Mar Marmar.


パフォーマンスで書かせていただいた「あ」ですが、今回参加させていただくにあたり、嶋本さんから影響をいただいたものです。以前、嶋本さんが活動されていた際の作品群の中でも象徴的であるだけでなくとてもポップで印象に残るものでもあります。私は「あ」という一字にとても執着していました。「あ」をずっと眺めていると線の交差であることやその形がとても魅力的であることに気づきました。それと同時に力強く文化を表しているようにも思えました。50音順の一番はじまりのひらがなであり新たなメールアートの歴史を刻む時代のスタートといった意味で私もこの「あ」をスタートにして歩んでいければと思っています。
Mar Marmar

No comments: